Trailer

B/E kørekort (trailerkørekort)

fa-truck-loading

Trailer

B/E kørekort betragtes som et tillæg til kørekortet til bil (kategori B), derfor skal du have erhvervet dit kørekort til bil, når du påbegynder din B/E uddannelse. Trailerkørekortet kan bruges, hvis du vil køre med en stor trailer, hestetrailer, campingvogn, bådtrailer, maskintrailer osv.

Du skal deltage i mindst 4 B/E teorilektioner og 6 kørelektioner med påhængskøretøj. Undervisningen skal strække sig over mindst 3 undervisningsdage. Vi afholder B/E teoriundervisningen som holdundervisning. Køreprøven består kun af en praktisk prøve. Før du kommer ud at køre skal du kunne demonstrere til og frakobling af påhængskøretøjet, samt kunne kontrollere at forskelligt teknisk udstyr på vogntoget er lovligt.

Vælg den dato for holdstart, der passer dig og tilmeld dig nu! Vær opmærksom på, at holdets placering enten vil være på Frederiksberg eller i Lyngby, afhængigt af antallet af tilmeldte elever. Tak for din forståelse!

Lovpakke til trailer - kun praktisk prøve

6.495 kr.

Komplet Teorikursus
6 kørelektioner á 45 min. på vej

Herudover skal der påregnes udgifter til:

Prøvegebyr til politiet 280 kr.
Leje af skolevogn/trailer til køreprøven inkl. forsikring 1500 kr.
Evt. ekstra kørelektioner á 45 min. 550 kr.
Administrationsgebyr 400 kr.